JAK ZWIĘKSZYĆ SKUTECZNOŚĆ DZIAŁANIA? cz.1

JAK ZWIĘKSZYĆ SKUTECZNOŚĆ DZIAŁANIA? cz.1

W dobie wzrastającej mody na coaching i rozwój osobisty, coraz częściej słyszymy o „pracy nad celem”. Co to znaczy?

Psychologia określa pracę nad celem jako usystematyzowane działanie, które można sprowadzić do trzech prostych kroków:

• precyzyjne zdefiniowanie celu,

• dobór skutecznych strategii jego realizacji,

• konsekwentne działanie, aż do osiągnięcia sukcesu.

Jak wykazują liczne badania i analizy, już samo wyznaczenie sobie celu korzystnie wpływa na nasze samopoczucie i ogólny poziom motywacji życiowej. Warto więc teorię wcielić w życie. Jednak od czego zacząć? Potraktuj ten artykuł jako praktykę własnej pracy nad celem. Chętnie Ci w ty m pomogę, więc – zaczynamy!

Weź do ręki czystą kartkę i długopis. Na górze kartki napisz swój cel – np. schudnąć.

Teraz sprawdźmy, czy Twój cel spełnia zasady, które statystycznie zwiększą szansę na jego realizację. Posłużymy się do tego KONCEPCJĄ FORMUŁOWANIA CELÓW ZWANĄ SMART.

SMART to „mądra” technika wykorzystywana w psychologii i biznesie, będąca akronimem pięciu cech, jakie powinien spełniać dobrze określony cel:

Doprecyzujmy zatem cel: SCHUDNĄĆ

Czy jest sprecyzowany? Nie. Żeby go doprecyzować, zmieniamy jego formułę na: schudnąć 10 kg. Czy jest mierzalny? Tak. Możemy łatwo zaobserwować spadek masy ciała, stając na wadze np. raz w tygodniu.

Czy jest atrakcyjny? Zdecydowanie tak, pomimo wyrzeczeń jakich wymaga.

Czy jest realistyczny? O ile jesteśmy fizycznie zdrowi – tak. Możemy wtedy wpływać na swoją wagę, za pomocą zmiany własnych zachowań.

Czy jest terminowy? Nie. Żeby spełniał to kryterium, powinien brzmieć: schudnąć 10 kg do pierwszego dnia lata, czyli do 21. czerwca.

 

Czytaj dalej: http://www.koszulkanbapolskasklep.pl/jak-zwiekszyc-skutecznosc-dzialania-cz-2/

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments